
Pandemia COVID-19 już na zawsze zmieniła wiele aspektów naszego życia. Ciężko o powrót do stanu, który znaliśmy wcześniej. Przyzwyczailiśmy się do pracy zdalnej, zamawiania jedzenia w dostawie i zakładania w maseczek. Wiele ze zmian zachodzących w nieruchomościach komercyjnych również nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii – ale czy to źle?
Proces wynajmu czy zakupu mieszkania w tradycyjnej formie, obejmował osobiste wizyty w celu obejrzenia nieruchomości. Obecnie takie możliwości są bardzo ograniczone, ale nie są również pożądane przez klientów.
“Wirtualne zwiedzanie to w tym momencie podstawa” – powiedział Nick Romito, współzałożyciel i dyrektor generalny komercyjnej platformy leasingowej VTS. “Osiemdziesiąt dwa procent najemców nie czuje się komfortowo zwiedzając powierzchnię osobiście. Jeśli nie jesteś w stanie zapewnić ludziom cyfrowego sposobu na zrozumienie przestrzeni, nie możesz nawet grać w tę grę, nie mówiąc już o wygranej” – powiedział. Odwiedzanie kilkunastu, czy kilkudziesięciu lokalizacji w celu znalezienia tej odpowiedniej może być jedną z tych praktyk, które zostaną na zawsze odrzucone.
Spacery 3D cieszą się coraz większą popularnością. Potencjalni klienci cenią sobie wygodę użytkowania urządzeń mobilnych i brak konieczności planowania wizyt połączonych często z pokonywaniem długich dystansów samochodem.
Warto jednak wspomnieć o tym, jak wiele korzyści marketingowych mogą uzyskać firmy decydujące się na taką technologię. Wśród nich można wymienić:
#1 Lepsze zrozumienie: większość kupujących i wynajmujących ma trudności ze zrozumieniem planów architektonicznych 2D. Spacery 3D rozwiązują ten problem, a dobrze ułożone spacery pozwalają użytkownikom w pełni zrozumieć projekt i co ważniejsze, przestrzeń.
#2 Prezentacja: spacery 3D są jedną z najwyższych form treści. Przenoszą one plany architektoniczne do życia poprzez uchwycenie każdego szczegółu i układu w fotorealistyczny, wciągający i dokładny sposób. Ten rodzaj treści wzbudza zaufanie potencjalnych nabywców, najemców i interesariuszy.
#3 Zwiększona konwersja: jeśli chodzi o prowadzenie kampanii marketingowej, ostatecznym miernikiem jest współczynnik konwersji. Ostatnie badania pokazują, że 71% marketingowców uznało treści wideo za bardziej przyjazne dla przyciągania nowych klientów, ze średnim wskaźnikiem konwersji w branży wynoszącym 4,8% dla stron internetowych wykorzystujących wideo.
#4 Dostępność: umożliwiając odbycie wirtualnego spaceru, pozbywasz się obawy potencjalnych nabywców i interesariuszy przed fizycznym obejrzeniem przestrzeni. Dzięki nim możesz zaprezentować swoją przestrzeń online 24/7 i zarzucić szerszą sieć o globalnym zasięgu.
Analizując przedstawione korzyści można stwierdzić, że rozpowszechnianie się technologii 3D w prezentacji nieruchomości to proces nieuchronny. Bez wątpienia niesie on za sobą mnóstwo zalet dla sprzedających i kupujących. Ciągła praca nad poprawieniem komfortu użytkownika to znak naszych czasów i przyszłość branży.
Zespół SenseVR